Jumaat, 4 Jun 2010

Allah sebaik perancang

Salam

Hari ni dah Jumaat. Sekejap je, dah masuk bulan 6. Pertengahan 2010. Rasa macam baru je sambut Januari 2010. Sedar-sedar dah masuk pertengahan tahun.

Diimbas kembali, banyak juga la perubahan dalam diri. Secara fizikal. Tak pernah terfikir untuk hijrah ke Penang. But, I did it!

Sesungguhnya, Allah adalah sebaik perancangan. I still remember last time I dream to do pharmacy for my degree. But, eventually now, I did my master under school of pharmacy. Although, I did not end up as a pharmacist.

Yang pasti, untuk masuk bidang akademik, memang dalam perancangan. Aku doakan, dan harapkan kawan-kawan juga doa untuk aku, yang aku takkan lupa niat sebenar aku masuk bidang ni, bila dah berjaya kelak. Aku sedikit sebanyak terkesan dan termotivasi, bila mana tengok apa yang supervisor aku boleh buat bantu ummat, ever since, she became SOMEONE.

Motivasi yang berguna selalu aku dapat. "Kita mesti sentiasa mahu jadi yang terbaik dalam bidang kita,"

Aku seronok dalam bidang ini. Kita boleh tengok, bezanya orang yang berilmu dan berharta, denga orang yang berharta tanpa ilmu.

Aku masih baru. Jauh lagi jalan harus ditempuh. Banyak lagi pahit yang belum terjumpa.

Dunia hanya sementara. Mohon ISTIQAMAH dari Ilahi.

Tukar tajuk balik..kepada receptor database...Reverse docking pula..alahai~

Wassalam

Tiada ulasan: