Rabu, 13 Oktober 2010

Hari ni, kat bawah rumah ada pasar malam. Sekian.

Kawan-kawan,

akhir-akhir ni, selalulah kan korang dengar akan rungutan, rengekan aku yang bosan hidup membujang..[sapa2 yang rajin chat la]

Sini, aku nak habaq, aku bukan tak dak housemate..ada la...tapi sorang je.

Kami ni tak gaduh langsung...

Bak kata orang dulu-dulu, hidup rukun damai....

Tengok sink penuh, cuci kan..

Agak-agak dinding bilik air ada daki-daki tu, agak-agak dah lama tak buat tu, rajin-rajin la cuci,

Tapi, nak buat macam mana. Walaupun masing-masing buat master sepenuh masa, kami masing-masing bekerja jugak untuk menampung kehidupan sehari-hari.

Aku jadi pembantu penyelidik, yang keluar rumah jam 7.30 (Tipu! itu kalau terlebih rajin). Dia pulak, shift jaga kedai jam 4 ptg sampai 11 malam. Jadi, dia balik kerja, aku dah tidur, aku pergi kerja dia masih tidur..

Namun, hari tu, kami terserempak dalam rumah, dan terjadilah perbualan ini,

"Aliah, jom kita buat operasi rumah Sabtu ni, habuk banyak la,"

"Eh, akak free eh? Jom-jom. Lagipun minggu depan kawan saya ada nak datang,"

"Aliah boring tak? Nak akak letak TV kat ruang tamu? Tapi TV akak dapat TV3 je,"

Ok, aku hampir-hampir nak melompat waktu itu.

"Nak!Nak! Jom kita pasang Astro sekali! Kita amek pakej paling basic. Amacam?

"Set!"


p/s: agak-agak korang apa yang aku cuba nyatakan di sini?

Hehe.

7 ulasan:

awanis berkata...

ak tau hg nk ckp umah hg da ada astro. jeles~ :P

Itu..aku berkata...

haha..aku nak cakap pasal astro eh? sori..tak sengaja...

Itu..aku berkata...

btw, tak pasang lagi..baru survey2 nak pasang..kehkehkeh..

Merentas Horizon berkata...

fuh, alia rupenye rumah hg ada tv? ini mmg unbelieveable.. hg ngn tv kn xleh dipisahkan? cmner bleh bertahan selama ni?
*rolling eyes*

alia berkata...

hang jangan main-main.mujahadah tinggi tu..sampai kalau p kedai makan, tak dak TV tak mau singgah makan.kalau makan kat kedai, aku tak sembang, aku tgk TV ja....

shake berkata...

nisa cakap..skg nk pasang astro 199..glup2..tercekik tekak ak..

alia berkata...

Rm200, ermmm..ok..jap, nk tgk akaun..haha..