Ahad, 10 Oktober 2010

Semangat pergi kenduri

Aku memang suka balik kali ni. Kenduri merata-rata...

Balik kampung je, aku memang pilih tarikh yang ada kenduri sedara-sedara ni.

Aku bukan kesah kenduri kawen ke apa.

Kalau kenduri kawen, aku memang tak amek pusing depa punya pengantin pun

Depa nak pakai baju apa, pelamin warna apa

Aku cuma kesah kalau air dia kaler biru ke, langsir khemah kaler apa je

Tak jumpa pengantin pun tak kesah

Dapat salam ngan tuan rumah pun orait

Aku pun ada sepupu yang suka gak g makan kenduri ni

Kalau balik kampung pun tanya,

"Mak, mana kenduri yang ada?"

Sketsa kat rumah hari ni,

"Aliah, kenapa ko suka sangat makan kenduri?"

"Pertama: Makan free dan sedap,"

"Kedua: lepas makan tak gaduh basuh pinggan,"

Sekian, terima kasih.

Hehe

8 ulasan:

maher zain berkata...

[efek angin yang menderu2...]

bayangkan sedang berada ditepian pantai..

berpegang tangan dengan si dia.yang sudah halal segalanya.

melemparkan pandangan jauh ke tengah lautan.

sambil background lagu maher zain for the rest of my life.

dengan si dia yang kau cinta. si dia yang kau puja. si dia yang melengkapkan segalanya dalam hidup mu.

soulmate yang insha Allah membawa ke syurga. membimbing mengajar. Memujuk. Berkongsi ketika duka. bermanja. Bermesra.

padangan mata kau dan dia bertemu. dan kau tersipu malu. Dan dia...

[lu sambung sendiri la]

amacam?

aku harap ayat ni dah boleh membuatkan aku makan nasik minyak kat seremban sebulan dua lg.

Itu..aku berkata...

oit2..hiperbola kot ayat...

maher zain 2 berkata...

ko taknak mcm ni?\

haha

Itu..aku berkata...

1st trip weh!

maher zain berkata...

hahaha.

tulah.

ada benda yang kita boleh imaginasikan, tapi tak menjadi realiti kalau kita tak realisasikan

ada benda yang menjadi realiti sepertimana yang kita imaginasikan lepas kita buat sesuatu benda.

1st trip! here i come!

dah nampak bunga2 dalam mata ni...

Basyirah Abd rahman berkata...

haha.. hang memang.. amacam..apa lauk hari ni?

Merentas Horizon berkata...

hakhak. tak menahan lah encik maher zain nih.. bukan main lagi..

maher berkata...

selain menyanyi nasyid, saya juga pandai berbahasa Melayu. Dan saya sedang buat lagu dalam BM skrg ini