Jumaat, 13 Januari 2012

Pengharapan awal tahun

Dalam aku mengharungi kesusahan dalam menyelesaikan thesis ini, satu perkara yang aku pelajari adalah pelajaran Kemahiran Hidup.

Proses menghadapi arguement dengan penyelia, macam mana nak menguruskan emosi, hubungan dan motivasi. Dalam erti kata lain, belajar untuk survive.

Ye lah, dalam kita mempertahankan hujah kenapa nak guna method A,aku fikir SENYUM adalah penyelesai terbaik dalam menghadapi tekanan dalam berucap. Baru aku perasan kaedah bagaimana cakap banyak dan senyuman adalah selari untuk mendapatkan keputusan yang memuaskan. [Apa aku merepek ni?]

Ok lah, terus kepada poin utama.

Aku nak kata yang aku tak nak lagi rasa menyesal dan rasa terbelenggu berada di sini. Kerana sememangnya aku belajar banyak perkara dalam tak sedar.

Aku berharap semua masa dan usaha ini dapat dikira sebagai pemberat amalan di akhirat, walaupun aku sendiri tak pasti ke mana hala tuju selepas ini.

All the best Aliah. Walaupun pembuka tahun ini dimulai dengan adegan tak best, harap nya aku boleh hantar thesis sebelum hujung tahun ini. Allahumma Amin...

p/s: Baru ada mood tulis entri awal tahun.


1 ulasan:

yaNa saN~ berkata...

wah....wajah baru~
yaa...teruskan
keep on moving anyway~dh lama xlayan lagu 5ive tersebut...uahuauhua~~

sy mahu kembali kpd nuklear!