Sabtu, 19 Disember 2009

Dah tak tau nak letak tajuk apa.

Baru ni menonton cerita Ketika Cerita Bertasbih. Sebenarnya, aku pun tak berapa perasan wujudnya cirita ini sampai lah aku miting ngan orang yang agak obses ngan cirita2 seumpama ini.

Al-maklum la miting ngan orang pegang unit UBM kat kampus beliau, dan juga beliau yang sorang mahu-cepat-la-grad-boleh-kawen-cepat, maka aku diserang dengan hebatnya dalam miting itu. Miting adalah pasal lain benornya. Yang aku ceritakan ini hanya lah picisan.

Ada orang kata, cerita Nur Kasih tu sedih serta menyentuh kalbu dan apa-apa sahaja lagi la yang sewaktu dengannya. Siap ada dak laki nanges2. Boleh tak kabo ke aku part mana yang sedih itu?
OK, berbalik pada cirita Ketika Cinta Bertasbih (KCB) itu.

Disebabkan promosi yang hebat dalam miting pasal KCB ni, aku pun semangat@pulun la download gak cerita walaupun bawa pendrive 4GB yang ada cirita kartun aku. Dengan berat hati mengorbankan cirita2 kesukaanku untuk memberi laluan kepada KCB ini. Ini sudah tentu suatu pengorbanan yang besar untuk dilakukan.

Sebelum balik, sempat aku mengugut si Nuar tu kalau cirita tu indah kabar dari rupa, masak la beliau dalam miting yang akan datang.

Tengok punya tengok cerita tu sampai separuh, baru aku ingat. Rupanya, baru aku perasan yang aku pernah beli buku KCB ni dulu. Dan tersimpan elok je kat almari rumah tidak terbaca. Ini adalah suatu lagi pengkhianatan?

Anda pasti tertanya-tanya apakah motif entri ini. Taip dah banyak dah. Klimaks tak sampai lagi.
Apa yang ingin aku sampaikan adalah..


.....................................


......................................
Begini, Erm....
...................................


...................................


Erm lagi,

.......................................................


Hero cerita itu ensem la. Itu sahaja untuk entri sempena aku merajuk ngan abah. Sekian.



p/s: Pengajaran KCB yang aku dapat: Nikah itu ibadah.

Tiada ulasan: