Khamis, 17 Disember 2009

Entri ni pasal blog ke tahun baru?

[Entri ini dibuat sambil menonton perlawanan Malaysia-Vietnam. Semua channel free tayang match ni ok. Pasrah]

Blog.

Dulu masa pertama kali aku dengar pasal blog ni, rasa sapa yang buat blog ni memang dia adalah orang paling hebat, power, up-to-date,canggih gila, macho, jelita dan segala-galanya yang sewaktu dengannya.

Tapi, sekarang ni. Biasa sangat dah. Budak umur 8 tahun pun dah ada blog. Klik

Macam orang ada henpon la. 5 tahun dulu. Hepon 3310 (org panggei 33sekupang). Siapa yang ada henpon tu dah rasa riak gila. Harga pun mahal. seketul dekat RM400 kot.

Ok2. Berbalik kepada blog.

Ada orang tulis pasal gambar-gambar.Seperti ini.

Ada yang tulis pasal anak. Seperti ini dan ini.

Ada juga yang tulis pasal kehidupan di luar negara.

Ada juga buat blog untuk membebel. Macam blog aku ni. Annoy kan? Haha. Sapa suruh baca?

Ada juga buat blog untuk cerita pasal makanan. Ha..yang ni paling aku suka. Seperti ini. Sebolehnya aku elak buka blog ini masa waktu pejabat. Boleh tertekan dibuatnya.

Ada juga buat blog nak untuk dakwah. Yang untuk bersiasah. Mereka-mereka yang ni aku salute benornya.Banyak blog yang macam nih.

Tak kurang juga yang buat blog bersifat akademik. Macam ini.

Dan juga berniaga dengan blog. Tayang gambar baju cantik-cantik. Pastu ada yang berkenan nak beli.

Aku paling suka blog yang fokus dia adalah puisi. Sebab, puisi simple, ayat pendek-pendek. Maksud mendalam. Senang nak baca. Tak sakit mata.

Tapi, dalam banyak-banyak. Aku teringin nak jumpa blog seorang atuk yang cerita pasal cucunya. Hehe. Teringat mak teh aku yang begitu obses terhadap cucu sulung beliau.

Aku paling tak suka blog yang warna latar belakangnya warna selain putih atau warna-warna yang cerah. Seperti hitam. Tak baik untuk mata. That's maybe one of the reason my eyes have no problem at all. Alhamdulillah.

Kalau belajar ilmu nak buat presentasi (ayat Indon sikit, presentation), warna latar seharusnya putih.Itu yang terbaik. Tapi ada yang kata tak cun n macho. Ish..ish.. Aku komen2 ni, ada la sorg hosmet aku yang obses dengan warna hitam ni. Siapa ye?

Eh, dah la bebel. Azan dah ni. Selamat menunaikan solat Magrib. Selamat baca doa awal tahun. Selamat membuat azam tahun baru. Dan akhir sekali.

SELAMAT TAHUN BARU..
HAPPY NEW YEAR!!

p/s: Aku kaget sebentar td, bila Dr Anand ucap HAPPY NEW YEAR pada aku. Siap hulur tangan nak salam. Aku terfikir, tahun baru lambat lagi. Owh, maal hijrah rupanya. Astagfirullah.


Tiada ulasan: