Selasa, 4 Mei 2010

.....

Hari ini dalam sejarah. 4.5.10

Kena marah dengan supervisor. Memang salah sendiri pun. No offense.
--------------------------------------------
Aku cuba kata yang aku tak stress. Tipu. Sampai makan pun dah tak lalu. Hulur chicken chop pun tak luak. Tak stress namanya tu?

Aku rasa useless. Aku rasa aku banyak main-main. Aku rasa aku lupa matlamat dan sebab apa aku di sini. Aku rasa aku dah tak ketahuan punca. Aku seakan tak tahu apa yang aku nak dan kejarkan.

Aku rasa sungguh berseorangan. Ah, kau lupa ke Aliah, Allah tu sentiasa ada. Di mana pun kau berada. (al-hadid: 4)

Dalam kau baru mula rasa tertekannya ni, kau jumpa kan kejap tadi ayat dalam surah ar-ra'd. Bersabar dalam mendapat redha Allah.

Aku tau apa yang ditulis ni tak ada faedah buat siapa-siapa yang baca.

Aku sekadar nak menaip sesuatu. Untuk memujuk diri sendiri.

Semua yang berlaku tu salah sendiri kan? Bukan orang lain. Tak ada apa-apa pun. Cuma, kau yang harus berubah. Kau yang harus lebih rajin. Kau yang harus lebih teratur. Kau pun banyak lalai kan? Hah, ni la masa untuk kau berubah. Kau kena lebih tekun lagi...

Ok la. Nak sambung pekerjaan yang tertangguh.

OK..betul..aku sedih hari ni. Sekian.

Wassalam.

2 ulasan:

kak lin berkata...

Sabar ya mnghadapi apa yg berlaku..kena marah dgn supervisor tu maksudnya dia syg kat aliah la tu..xmau bg lalai..klu kita positifkan apa yg berlaku, insyaALLAH rasa tenang ja wlupun kn marah dgn supervisor@sapa2..(sbb prnah jgk rasa ms buat projek dulu).

Itu..aku berkata...

sebenarnya, yang apa yang dah jadi tu perkara normal. tp, entah kenapa saya ambil perkara tu serius.