Selasa, 11 Mei 2010

saya geram

Nak share la sikit. Sambil-sambil baca bab dementia. Nak tau dementia tu apa? Itu adalah sejenis kejadian bila ada bahagian-bahagian otak yang rosak akibat penyakit-penyakit lain atau mana-mana infection. Penyakit-penyakit lain tu termasuk lah Alzheimer, Parkinson, eksiden pun boleh bawa ke dementia. Kesan-kesan dementia? Ni part yang tak best ni... Efek die, proses pembelajaran, decision-making, bahasa dan memori, lumpuh pun boleh jadi. Huh, susah sungguh nak translate dalam BM.

Tapi, bile korang ada masalah buat keputusan, stress, gelong, tak ketahuan punca, terlupa jalan nak p KLCC, terlupa kunci dalam rumah, janganlah korang terus suspek dah terkena dementia. Tu, sebab jiwa tak tenteram la tu. Haha. Tak cukup tidur ke...Tak cukup makan ke...Terlebih sedut asap rokok ke... Ops,jangan marah. Ni, ntah betul atau tak perjelasan ni. Kalau salah tolong betulkan..Saya budak baru belajar..

Ha, ada satu cerita Korea ni pasal dementia. Tapi ni, dementia punca pasal apa aku tak pasti sangat. Pasal, aku tengok cerita ni tak fokus sangat aspek sains dia. Dok sedih-sedih je tengok cerita ni. Sekali lagi tengok cerita ni nanti, aku nak check tengok apa tah punca dementia dia.

Ni je poster yang aku jumpa ada tulis tajuk dalam omputeh..

Ok la..Sempena dok dengar lagu lama... Terima lah..Ah, sebenarnya nak taruk lagu ni adalah niat utama..Tertambah sikit perkongsian lak kat atas..

Tapi, tak jumpa lak code embedded die. Haih, tak pe la. ada hal buat hati aku tersiat je nak marah ni. Pasal kerja..Saje je la...spoil mood..ok

Wassalam..

Tiada ulasan: