Selasa, 18 Mei 2010

malas nak taruk tajuk, boleh?

Salam Selasa,

Bersiaran kita dari perpustakaan. Untuk 2 bulan ni, sunyi la kampus. Library pun sunyi jugak..Sob..sob... (apakah? hahaha.). Pasal student undergrad dah mula cuti semester.

Kebaikan senyum. Selain daripada sedekah termurah@termudah, ia juga membantu si pemberi senyuman itu dalam banyak cara. Terutamanya, dalam mengelakkan kena tahan guard depan pintu masuk perpustakaan (pas kebenaran akutak renew lagi). Juga untuk kena elak dimarahi oleh orang-orang dalam makmal (kebanyakan masa tak berkesan).

Faedahnya lagi senyum, kita tak perlu nak habiskan banyak masa yang lama untuk mewujudkan perasaan mesra dengan teman sekerja. Cukuplah dengan senyuman. Ye la kan, kerja banyak, macam-macam nak kena baca, takkan nak sembang berjam-jam. Begitu juga dengan jiran keliling. Tambah lagi, aku tinggal di kawasan penuh dengan mamu-mamu ni. Agak tak berapa biasa dengan cara makcik-maklong kat sini. Senang cerita, senyum je la. Bala jangan dicari. tapi, aku juga ada beberapa bala yang menemui ku akibat senyum ni. Bala yang kena tanggung hampir 2 tahun gak la. Aiseh. kalau rajin, aku tulis la dalam entri di masa akan datang.

Setelah kesunyian agak hampir 2 minggu, kakak serumah aku dah balik. Dia sakit. Sakit apa tak perlu dinyatakan di sini. hari-hari yang berlalu, terisi semula. Sekurang-kurangnya boleh la nak masak nasi 2 pot.

Ha, perasan tak sekarang ni. Kalau pergi sekolah menengah tengok budak tingkatan 5, rupa dah macam orang bekerja. Kalau jumpa kat jalan biasa, memang tak dapat nak detect budak sekolah ah. Dengan make-up. Dengan pakaian. Bagus gak. Membuatkan kami yang veteren ni nampak muda la.. Hehe..

Aku tak ada idea sangat nak menaip ni sebenarnya. Sokmo tak ada idea. Melihatkan bilangan entri bulanan makin merosot, gatalkan tangan menambah barang sedas dua di sini sementara menanti azan Zohor. Eh, dah azan dah pun. Beransur dulu.

Wassalam.

Tiada ulasan: