Sabtu, 13 November 2010

Macam mana nak mula ye. Erm..kurang sebulan lagi. Kawan baik aku nak kahwin. Kawan paling akrab. Bayangkan, mula sekolah menengah, dalam kelas duduk sebelah menyebelah sampai 4 tahun. Satu asrama lagi. Masuk unibersiti, satu kursus pulak.

Pendek kata, masak sangat dengan dia ni. Dia pun masak sangat dengan perangai aku. Agak-agaknya, kalau aku jeling macam mana pun, dia dapat tau bezakan jenis-jenis jelingan aku kot. Hehe... Paling paham macam mana nak handle temper aku.

Kadang-kadang aku konfius gak dengan tahap kesabaran dia untuk survive dengan temper aku. Hehehe....

Kalau nak tulis kenangan sepanjang dengan dia ni. Tak mampu nak taip. Banyak sangat. Dengan cerita sama-sama melompat-lompat dalam konsert nasyid, perangai suka sorokkan kasut aku, suka angkat tangan time aku ngantuk dalam kelas, jalan-jalan Pekan Rabu sempena tension SPM, lap kelas Add Math sama-sama. Huh, macam-macam. Sekali-sekala, rewind semua kenangan, boleh senyum sorang-sorang. Macam-macam kenakalan remaja yang seronok dikongsi bersama.

Dalam banyak-banyak, rasanya, aku tak pernah study group dengan dia. But, she always be the best competitor dalam kelas. Aku memang tak tahan tengok dia study. Tambah lagi, bila dia rajin study dengan budak-budak pandai. Tapi, aku memang tak boleh study dengan dia. Dengan aku yang banyak mulut. Memang tak jadi kerja.

Dear Basyirah. Thanks for your presence during my ups n downs. You bring the beautiful colors in my teenage days. Banyak sangat suka duka. From tears to joy.

Hang dah nak tukar status. Ku sebenarnya tak terkata nak ucap apa sebenarnya ni. Ini bukan perasaan jeles ke apa. Tapi, hang je paham how speechless I am.

Sebenarnya , aku tulis panjang-panjang ni. Tujuannya nak tanya, nak hadiah apa untuk big day hang?

1 ulasan:

Basyirah Abd Rahman berkata...

Aliaaa.. sedihnye i.. hang xpyh la tulih lebeh2, kang meleleh gak aku ni ha. ngeh3. hang neh la, duk wat entri syahdu pule. alah. da bertukar status pn, mana bisa lupekan hang. haha. kesah chenta kita bedua. nnt kite roger2 aje dhong. hang nak mai hari jumaat ka weh? kang aku ghiyau tgk muke hang. tp, i always want u to be my side in that meaningful day. (^__~)
p/s: hang pn jgn tunggu lama2 nnt diambil org:) heheheh