Ahad, 16 Oktober 2011

menyambut kempen berjimat cik sarah.

Saya suka sebenarnya baca belog kawan-kawan.. Kadang tu , rasa nak komen entri-entri..Owh, saya kurang gemar mengkomen di fb. Kadang tu sampai ada yang kata saya dah lama menyepi..padahal saya online setiap hari..

Namun, walau saya punya keinginan untuk komen di belog, saya sering berharap ianya mudah seumpama komen di fesbuk..haha..Blogspot tak mesra pengguna. Ah, malas saya adalah sampai ke tahap itu...

Owh, makluman hari ini.

-Ketam sekilo adalah rm28
-Udang besar adalah harga rm40
-Sotong sekilo rm16

Sempena menyambut kempen berjimat cik Sarah, saya telah menetapkan hari wajib memasak setiap sabtu dan ahad. Dan kunjungan ke supermarket hanya lah berkisar tentang hal ehwal makan juga hendaknya. Dan tiada lagi adegan sarapan di luar melainkan tiada apa lagi dalam bilik untuk disarapankan.

Ada yang kata, saya suka cakap mende yang susah nak difahami. Saya pun sekarang rasa tak faham. Apa kaitan komen di belog, dengan harga barang di pasar? Huh, nampak sangat dasar budak kurang kasih sayang.

Chow dulu...wassalam...

3 ulasan:

Merentas Horizon berkata...

wo! beli ketam sekilo.. hg masak kt bilik ke tu? dahsat betul.

rumah yang ada 5 ahli ni pun da lama tak beli stok lauk sebanyak itu

Itu..aku berkata...

harus la tidak ye...beli sekor je..n udang 6ekor...tu pun sepanjang hari asyik mengunyah..semalam dh melantak 2 ekor terus...pelik2 je kempunan akhir2 ni..yang mahal2 je..parah dibuatnya..

Itu..aku berkata...

cuma nak bgtau harga barang sekarang ni mahal..maka, susah juge nak berjimat sebenarnya..itulah maksud explicit nye..