Khamis, 15 Oktober 2009

POLIS


Mengharungi rutin-rutin hidup..

Suatu perkara yang memusykilkan aku.. Kenapa mesti ada polis trafik?

Kenapa?

Tak cukup ke lampu isyarat guna menjaga trafik awam?

Hari-hariku lalui jalan menghadapi kesesakan.

Tapi, sampai sekarang aku tak nampak rasional dan logiknya mereka di situ tatkala setiap arah kena tunggu hampir 20 minit untuk teruskan perjalanan setiap kali kena tahan.

Kenapa?

Geram tahu tak...

Rasa nak suruh je kete2 besar tu rempuh je diorang..

Gambar sekadar hiasan

p/s: Sedih lagi..laptop ku tak cukup power nak godek mende Allah secondlife itu...

2 ulasan:

p berkata...

uish. lihat dari dimensi berbeza. Kau nampak polis. kau berhenti sebelah motor dia. kau tgk apa yg dia buat.

atau.

kau berdiri sebelah dia. pinjam wisel dia. cuba aturkan perjalanan-perjalanan dari pelbagai arah itu

atau.

kau pinjam motor dia. kau kejar penyangak jalanan

Kemuadian, kau buat lagi satu pos. "jasa polis trafik"

ps: mmg cukup lmpu isyarat jaga lalu lintas. tapi ada "monyet-monyet jalanan" yg tak reti nak ikut isyarat lalulintas

Itu..aku berkata...

bukan nk kata tak pentingnya polis tu
tp, serius. time peek hour polis tahan sampai setiap arah jadi panjang gile..
sekali die kasi lepas, adeh...seksa la nak tunggu turn kita pulak..yang dah lambat berganda2 lambat la jadinya. agak2 kalau guna lampu isyarat tu ada la dah 4 kali blh lepas..mana tak hangin...

bayangkanlah kalau hujan, org yang bawa moto tu mcm mana..