Isnin, 12 Oktober 2009

-tak tahu nak kasi tajuk apa-

Hari ini merupakan hari yang memenatkan. Tapi, ada sesuatu yang aku dapat di samping beberapa event dalam sehari:

-Bertolak dari UIA. Jam 7.40 (aku tak pasti sangat benonya jalan nak ke UM dari UIA. Jammed teruk. Tapi, sampai UM tepat jam 8.30. Aku memang pekerja berdisiplin)~aku pakai jubah semalam pergi kerja.first time aku buat weh..selalunya, aku rancang perjalanan.

-Jamuan raya pejabat dekan

-Kena ganti kawan ngajar tusyen

-Weh, RA ada 25 hari cuti tahunan la!!! Asal aku baru tahu ha?

-----------------------------------------------------------------------------------
Ok, terus ke isi utama. Aku dah tanya pada Henry itu.

alia: "Henry, do you practise Christianism?"[practise ke practice ha?]

henry: "Nope,"

alia: "Buddisim?"

henry: "Nope. Yet, I believe only ONE GOD,"

alia: "Err..Then, now, you are in what religion?" (ayat BI dah mula terabur).

henry: " Don't be suprise that I'm Hanif,"

alia: "Owh, no wonder I saw that Hebrew book on your desk,"

jehan: "Hanif, what is that?" (Jehan, she is another RA here, Malay girl)

and, bla..bla..bla...

Panjang la perbualan tu. Aku pun malas nak taip. Tapi,serius best. Maksud aku, sangat bermanfaat. Suatu poin yang menarik minat aku.

alia: "Henry, you're believing in one god, then, since Islam also believe only Allah as a god too, why don't you choose Islam?"

henry: "I'm not believe with Muhammad. Which means here I don't have any evidence for the exist of Muhammad. But, i believe La Ilaha Illa Allah. I can read Hebrew. And now, I'm planning to learn Arab. Because for me, there is no way to find the religion, except language,"

alia: "So, now, you're still learning la?. Hmmm, good efford."

alia: "You're reading Taurah, how do you know the Taurah that you're reading now is the only Taurah?"

henry: "There was a research held in Spain.bla..bla," [part ni aku tak setuju ngan pendapat dia.perlu dapatkan penjelasan dengan yang lebih pakar]
----------------------------
Ok, aku sangat ingin berkongsi. Tapi, aku tak leh la nak recall semua benda..Till now entri ini. Mungkin aku update isi perbualan lagi esok.

----------------------------------------------
Aku ada teman sekerja ni. Nak dijadikan cerita dia x-coursemate aku. Dan dijadikan cerita, aku selalu buli dia. Hehe.. Tapi, nak buat macam mana, asal yang ko baik sangat. [kalau die baca ni, mati aku]. Oh, Allah. Datang kan lah seorang gadis sebagai temanku. Aku tak larat nak berkepit ngan dia ni. Dah macam bodygourd aku lak jadinya. Oh, tolonglah. [aku merintih dengan serius]

Tiada ulasan: