Sabtu, 16 Januari 2010

Beras..oh..beras

Aku tengah berseronok sensorang kat Vista Subang ini. Nak keluar malas, nak balik malas, pendek kata, bersenang lenang di sini begitu menyamankan. Tambah lagi, hujan baru je berhenti. Sejuk yang sepoi-sepoi bahasa gitu.

Sambil tengok berita terkini tv3. Laporan kata ada masalah beras tak cukup di Kedah n Sabah. Hah, apa cirita tambi? Politik..politik..

Ha, sebut pasal politik ni, teringat aku persembangan kat office tempoh hari. Sok-sek pasal YB Nazir kena tulah bila kereta terbalik betul-betul depan istana kat Perak. Orang yang timbulkan cerita tu kata, die tak percaya mende tulah bagai. Tapi, ayat-ayat dia yang aku nak quote sini, adalah,
"Tu lah, derhaka lawan Sultan lagi,". Aku dah tersipu-sipu gelak kat situ, tapi tahan dalam hati.

Ala, aku baru sedap nak membebel ni. Si Yan kol lak mintak g Setiawangsa. Dia ni memang tak leh tengok aku senang. Huh!..

Tiada ulasan: