Jumaat, 8 Januari 2010

.

Dunia ini memang pelik. Jangankan persekitaran, diri sendiri pun aku rasa pelik.

And the reality, we have to accept the weirdness about the world and why its designed with such way.

Problem comes and goes. Sometimes what we planned, ruined by ourselves. People gets wrong our intention. And, many, many more that comes to us everyday.

Manusia penuh dengan keletah. Kita pun ada perangai yang orang tak suka. Mungkin teman serumah tak suka, tapi, siapa tahu. Mungkin, ada perangai kita yang menyusahkan hati mak ayah. Buat hati sentiasa gundah gulana.

Begitu juga dalam menghadapi, kerenah manusia sekeliling. Kisah orang dengki sampai kereta kena clamp pasal RA boleh parking space lecturer la. Kisah RA tak boleh guna laluan singkat untuk keluar bangunan la. Kisah orang yang kacau hak orang walaupun dah tau status berpunya la. Macam-macam.

Tapi, dalam menghadapi semua ni.Hm...hmm..Aku pun tak tahu nak kata apa dah bila apa yang kita buat tak berakhir seperti yang disangka. Bila masalah, terpalit kat batang hidung sendiri. Cuma, berusaha untuk bertenang. Berlagak cool. Dapat suatu nasihat terbaik semalam. Tiap masalah ada penyelesaiannya. Kadang-kadang ada benda yang boleh selesai serta merta. Ada kala kena bagi masa yang menentukan.

Apa guna menyesal untuk perkara yang sudah berlaku.

I learnt a lot of lesson yesterday.

Tiada ulasan: