Rabu, 6 April 2011

2 weeks journey : PART 1

Hai kawan-kawan.. Nak jumpa saya secara live? Jemput datang ke ladang unta... Susu saya boleh didapati dengan harga 5 riyal.
Bila ada background ni, lambang budak tu dah sampai gua hira. [err, kenapa dia nampak gemuk?]
Sayup pemandangan kota mekah dr puncak bukit. Tapi ni tak menghadap kaabah.

Saje la ambil gambau mak cik ni sementara tunggu zohor masuk. Apa yang depa usha...

Kita solat di satu kiblat yang sama.....

Lepas solat, boleh la tunggu jenazah diusung keluar untuk dikebumi.. Memang menginsafkan. Semoga boleh ikut jejak langkah mereka yang di atas usungan itu.

2 minggu yang sungguh bermakna. Sangat bermakna dan mampu mengubah cara melihat dunia. Syukur tak terhingga.

Biasanya kita tengok orang dah usia separuh abad baru dapat pergi sana kan? Mari kita ubah pemikiran itu, tanam tekad untuk kerjakan rukun haji di usia muda. Insya Allah. [dah tua, tak larat dah nk utilize semua masa kat sana]

p/s: kualiti gambar memang kureng... Kamera henpon je..apa la sangat.hehehe

4 ulasan:

Basyirah Abd Rahman berkata...

sungguh cantik gambar kaabah!

rozelt @ syaz berkata...

bestnye dapat menapak di sana..mungkin dahulukan mak ngan ayah dulu untuk kesana..erm

Itu..aku berkata...

saya setuju tu, kalau dapat syaz pergi sekali pn bagus..bukan apa, ibadat haji memang sangat perlu banyak tenaga....

SoPHiEa ZaaRa berkata...

best nyee..