Selasa, 19 April 2011

Mengubah kebiasaan

Susah kan nak ubah kebiasaan? Dari sekecil-kecil perkara, hingga sebesar keputusan.

Itu lah nak kata betapa susahnya nak berhijrah.

Kes saya yang mengada-ada hari ini adalah dah dapat petempatan asrama dalam kampus. Namun tiba-tiba rasa berbelah bahagi untuk terima.

Puncanya? Takut untuk mengubah kebiasaan.

Walau kita tak selesa akan suatu tempat tu, tapi disebabkan sudah terbiasa, perasaan untuk berubah itu susah nak ditekadkan.

Kita boleh buat analogi, orang yang buat dosa bertahun-tahun susah nak berubah. Nauzubillah.

Ok. Tu je nak kabo. Sekali sekala untuk keluar zon selesa apa salahnya.[ok, ini ayat penyedap hati]

p/s: aku harap tak buat perangai gini bila nak kawen nanti.He.he.

3 ulasan:

Basyirah Abd Rahman berkata...

wah cepatnya result keluar. terus, bila mahu pindah? fiwiit.. lu jadi budak serama lah.. haha

Merentas Horizon berkata...

hai ya! tak perlu toleh lagi dude! Sapa kata lu tak keluar dari kebiasaan? pindah ke USM kan da satu perubahan.. just moving on!.tq

Itu..aku berkata...

basyi: USM tak sama dengan UM ye kalau nak buat perbandingan hostel. Beza nya bagai langit dan bumi.

Sarah:Ye, saya sudah teguh pendirian untuk pindah!Yearghhhh!