Khamis, 21 Januari 2010

Cirita korea

Aku bergosip-gosip di opis petang ini. Mula nya, dengan Jehan yang ajak tengok video ini..


Lalu, kami pun tengok tarian penyanyi yang real. Ok, lantas Henri pun kata,

"Ala, tu plastik je semua tu. I pergi korea untuk student exchange hari tu berlambak-lambak muka macam tu. In fact, plastic surgery adalah dikira hadiah yang wajib daripada ibubapa untuk anak yang masuk universiti. Kalau korang pergi Korea University, melambak je muka macam tu. Tak kira yang dressing lawa-lawa gilak,"

Aku pun ternganga la kan. Aku tak ada la layan sangat movie korea. Adalah aku tengok zaman undergrad dulu macam, Full House, Coffe Prince, apa tah lagi. Hanya 2 movie yang disebut tadi adalah yang aku tengok dari mula sampai habis. Tak skip-skip. Yang lainnya, aku tengok episod 1, terjun ke 6, dan terus ke final. Hehe.

Jadi, apa yang peminat Korea tu tonton hanyalah plastik ye. Dan ada kajian, rakyat Korea tak panjang umurnya. Sebab, native raut wajah Korean adalah tak seperti yang kita tonton dalam dramanya.

Kat sana boleh jumpa berlambak-lambak klinik yang offer pembedahan nih. Boleh pilih. Dengan RM 1K dah boleh undergo satu pembedahan. Amacam. Ada mahu? hehe..

Owh... Aku jumpa satu lagi lepas tu..Layan~

3 ulasan:

Siti Nur Azlinda Suhada berkata...

Saya adalah peminat fanatik drama & movie Korea. Mmg biasa dgr ttg plastic surgery yg tlh mnjadi 1 norma dlm hidup mereka especially golongan selebriti. ohh!

... berkata...

jangan la marah linda..hehehe

yaNa saN berkata...

jOget jgn xjOgetttttt...hahahaha