Isnin, 12 April 2010

Terbaru

Salam semua.

Entri kali ni nak bercerita berkenaan apa ya? Kalau ikutkan perjalanan harian, statik la. Pergi lab, makan, solat, basuh baju, balik rehat kejap, pergi lab balik. Cycle yang sama. Nampak macam bosan. Tapi, belajar banyak perkara yang baru. In the term of study, research, social living.

Hidup kena berhijrah. Bukan setakat mental, fizikal pun turut berubah. Walaupun aku tak fikir banyak nak ke Penang dulu, Alhamdulillah, Allah bantu memudahkan perjalanan di sini.

Dan buat aku lebih menghargai setiap apa yang berlaku. Dan banyak perkara sekeliling yang aku ambil iktibar, dan perbaiki diri. Kuncinya adalah IKHLAS. Ikhlas belajar, ikhlas berkawan, ikhlas menolong orang.

Namun, aku masih banyak kekurangan. Merangkak memperbaiki diri. Bukan menjadi yang sempurna. Cuma hanya untuk mencari redha. Oh, aku menaip ni sambil dengar lagu Saujana. Syahdu sikit.

Doakan aku ye, kawan-kawan. Doakan aku berjaya mencapai impian. Pesan supervisor aku, "Jangan takut untuk berangan-angan. Jangan takut untuk merancang untuk buat perubahan dalam hidup,"

Sekian dulu.

Wassalam.

Hehe, koleksi dah cukup..Yeye..


p/s: why recently, I keep thinking of settling down with somebody?

4 ulasan:

awanis berkata...

wahhhh..sy tidak sabar tunggu kamu settle down..tp kenapa sume org berckp ttg settle down akhir2 ni? apakah kerana tertekan dgn keadaan? huhu..

merentas horizon berkata...

yeah alia i setuju.. setel kan lah dulu benda tu.. kalau xsetel yg tu.. mmg susah sket.. xtenteram je rasa.

Itu..aku berkata...

awanis: bkn sbb tension, saya dah adapt keadaan di sini. kini harus merancang career path. tmbh pula, dah mula kena fikir nak sambung phd kat mana dan attachment nnt. 2011 dah tak lama. mengelak hidup carca merba..

sarah: sila bantu saya..hehehe

Itu..aku berkata...

itu, dalam panjang2 entri tu, p/s tu jugak yang korg nampak eh? Hahahaha...