Rabu, 28 April 2010

Ikhlas dan percaya. Ada kaitan ke?

Menulis. Menulis apa yang dirasa.

Ada manusia yang dilahirkan bijak. Ada yang tidak. Perlu lalui beberapa siri pengalaman, baru nak 'cerdik'.

Cerdik akan apa? Cerdik akan kehidupan.

Aku tergolong akan kategori ke-2 itu.

Sebelum menjadi cerdik itu, aku sempat diperbodohkan dulu la.

Ermm.. (sambil pejam mata, merasai kepahitan itu)

Apa pun, hari ini aku belajar satu perkara. IKHLAS. Perasaan itulah yang membuatkan aku tak menyesal akan kepercayaan yang ditaburkan. Tapi, untuk percaya 'orang' itu lagi, takkan sekali dah la.

Ikhlas itu perlu dilambak-lambakkan. Namun, kepercayaan perlu dibilang-bilangkan.

Apa yang aku tulis ni? Adoyai...

Sesi meluah rasa yang macam tak jadi je. Sekadar teringat kisah lama, bila terbaca tulisan seseorang.

Tak pe lah..

Sekian.

Wassalam.


Tiada ulasan: