Selasa, 14 Disember 2010

Badan marah sampai gigil-gigil

Aku ingin menulis tentang sesuatu peristiwa yang menjengkelkan, berlaku sebentar tadi. Yang buatkan aku rasa penuh dengan marah.

Sungguh-sungguh marah.

Sampai tak bersuara.

Tangan menggigil.

Sejuk.

Longgar lutut.

Aku rasa nak nyatakan di sini. Aku fikir juga. Aib kah?

Erm..Cume aku tak tahu apa yang patut dibuat. Dan juga tindakan aku semasa kejadian itu, wajarkah?

Dalam usrah, dan juga ceramah. Kita selalu dinasihatkan dan dibacakan ayat ini,

"Amar Makruf, Nahi Mungkar"

Dan dalam beramal, kita juga diajar untuk berhikmah.

Apa korang akan buat,

Kalau...



........



Kalau....






Kalau.....




........

Korang kantoikan housemate korang bawa lelaki masuk rumah, dalam keadaan yang sangat mencurigakan?

........

Korang nak tinggikan suara atau, tunggu dah reda, baru bertanya balik?


Nak berlagak cool pn tak boleh gak, pasal ko berhadapan mende maksiat terangan..


Dan, wajarkah tindakan aku kalau, lelaki itu selamba jalan depan ko, dan ko cume tanya,

"Encik ni siapa?"

Aku tak tau patut slow talk, atau warning keras teman aku itu.

Aku menggeletar tak habis lagi nih..

Wassalam.

Tiada ulasan: