Isnin, 24 Ogos 2009

kawan@sahabat@teman@rakan@member

Nak cerita hal kawan-kawan lak..


(10 Nota berkenaan gadis ini)

1. Ima (aku panggil timah)..lama tak jumpa..~bakal doktor..

2. Dia ni memang ngengada. Pas PMR pindah sekolah.padahal yang len semua stay kt maahad.

3. Dulu paling ganas. Tapi, sekarang rank ayu dia atas lagi daripada aku la.

4. Aku tak pernah pergi rumah dia.Rumah dia dekat keramat. Eh, ye ke?yang ada jalan AU tu.

5. Adik beradik dia ramai. sebelas kalau tak silap. Masa kat asrama dulu dengar dia cerita pasal adik beradik dah berjam2..Paling selalu cerita adik lelaki dia..Nama Berahim kalau tak silap

6. Jangan memain..Dia ni pandai masak..Aku pun kalah.

7. Masa sekolah, dia kamceng dengan ami..Siapa ami,ke jap lagi cerita. Depa kalau melawak siap la bilik 5 darul hana gempak gempita.

8. Kami sekelas dari form 1 sampai form 3.

9. Dulu dia matrik melaka.

10. Sori ye timah, aku tetap tak reti nak panggil hang ima..haha.


****Jumpa basyirah jam 4 di UM.Minah itu kangen sama gue..Haha..bukan..mahu bincang hal dengan dia..Hal masa depan..
(20 nota pasal gadis ini)

1. Dia ni nama basyirah @basyi@syira

2. Sudah bertunang..Moga cepat2 kahwin. (Tapi, bila hang dah kahwin tinggai aku sorang2.)

2. Antara semua-semua aku paling selalu gaduh dengan dia.hehe..Sekali gaduh macam nak pecah dunia..Sok lusa boleh baik balik,macam tak pernah gaduh..Dengan dia ni je..Aku pun tak tau nape kenapa..

4. Aku dok sebelah dia dari form 2->form5. sebilik dari sepanjang hayat kami di darul hana. Katil pun sebelah2.Satu rumah sewa yang ngadap gerai pak latip. Satu kolej di UM..Major sama2 dalam Bioinformatik . (See, muka ni je aku dok ngadap..mcm mana la tak selalu gaduh kan?)

6. Suka perasan comel. N selalu bangga dia kecil. Sebab sekali tu ada kes kat Mydin masa kami keluar ngan azfa. (Kasut dia saiz 4 sampai sekarang..ngahngahngah..)

7. Suka gula2 cadbury (mahal kan taste dia?)

8. Macam aku gak.Anak no 2. tp, dari 6. sorang kakak..dua adik llk, dua adik pmpn.

9. Rumah dia dekat je dengan Tmn. Melewar.

10. Sejak di UM ni, performance dia selalu lebih dari aku..Cemburu.. (in academic)

11. Selalu back up dalam akademik. Lebih2 lagi masa aku tengah sibuk gila2. Credit to her.

12. La ni dalam proses nak mula buat master.Tahniah!

13. Naik skuter ego. Plat WMS ****. kaler biru.

14. Cerewett.. Mereka pernah shopping dgn dia je tau.

15. Dia ni suka kanak2..ala2 jiwa penyayang gitu.

16. Suka letak kasut aku kat tombol pintu especially kat surau..Maka, lepas tu mendecit2 lari, membiarkan aku terponggeng2 mencari kasut itu.

17. Angkat tangan aku masa cikgu tanya soalan. (Masa tu aku ngantuk weh)

18. Mudah terkena selsema..

19. Rajin kat rumah bantu umi dia yang busy. Kalau call tanya buat apa, mesti tengah basuh baju ke, kemas rumah ke..gitu la.

20. soft-spoken, ramah.naughty sometimes (time dia nakal aku la jd mangsa)..tp, dia ni sahabat aku time susah n senang.


15 nota pasal gadis ini

.1. Nama dia amiratul awatif. lama glamer ami.

2. Rumah die dekat je ngan LRT Taman Melati.

3. Dia ni anak sulung. adik dia semua llk.

4. Paling bjiwa keibuan.

5. A good listener..

6. Amik bahasa arab kat UIA.

7. Dia pandai bawa kereta je..motor tak reti..hehe

8. Kalau keluar mana2, dia paling kemas. Baju matching warna. Baju dia semua bunga kecik2..Selalu kutuk baju aku.ngeh!

9. Suka kaler pink..tu, gambar sebagai buktinya..

10. Dia ni ramai kawan sungguh. Kalau nak jumpa dia, sebaiknya bukan di UIA, kerana anda akan rimas akibat sungguh ramai org akan bertegur sapa dengan beliau ketika mana kami sedang bertukar gosip.haha..

11. ABC n LAICIKANG? she'll take ABC. (basyi pn sama)

12. Akhir2 ini sungguh sibuk dengan debate, halaqah ntah kemende tah + muqayyam..bla2..(ganti aku lak busy dia)

13. cita2 mahu sambung belajar di mesir.

14. susah nak tengok dia marah.suka pendam perasaan sorang2.

15. paling rajin. lemah lembut, susah nk sakitkan hati org (in fact aku susah nak terasa dgn dia). sgt sayang ngan kawan..sesiapa yg bkwan dgn dia pasti blh merasai kasih sayang itu.


pakai tudung sememeh.malas la nk komen pasal dia nih.

p/s: nak tulis pasal yang lain2 gak, fzah,liyana, dll.tp, nanti2 la..ada kerja menunggu..

Tiada ulasan: