Jumaat, 7 Ogos 2009

::TEAM WORK::

Apa yang anda faham berkenaan team work?

Team work adalah melakukan kerja bersama teman sekumpulan bersama-sama. Dengan kata lain, walaupun suatu tugasan dibahagikan sesama ahli kumpulan, setiap ahli perlu tahu tugasan yang dilakukan secara terperinci oleh ahli kumpulan yang lain. Itu yang aku kesimpulan yang dibuat bila mula kerja ni.

Aku sendiri yang dulu masa di kampus dulu join macam-macam organisasi pun rasanya baru nak faham apa itu team work. Walaupun kita sendiri tak berapa nak masuk dgn team mate itu. But, we have to.

Kenapa banyak tulis fasal kerja akhir2 ini? Haruslah sebab baru masuk kerja. Dan terlalu banyak benda baru untuk dipelajari. Masuk ke dunia 'PROFIT ORIENTED'.[ni ayat bos aku]

Tapi, nasihat buat diri sendiri, dan inilah yang difikirkan setiap malam sebelum tidur. Inilah medan amal fardi. Selama ini, di kampus, kita dilatih laksana amal jamaie. Ini lah kelemahan yang aku perlu dan keep going perbaiki..

Ayat dah tunggang langgang.Mula merepek meraban..Layan gambar.


Fakulti & ASMUM dalam kenangan.. (berdiri dari kiri: Saiful Nizam, Mukhlis, Pokjak, Kak Mimah, Aisyah. Duduk dari kiri: Syud, Zulkamal, Hasna, Ramlah). Aku? Ada interbiu masa nih.



Ni kenalan masa praktikal MARDI (bem_cute n kak Fizah UIA)

Tiada ulasan: