Isnin, 16 November 2009

Aku sedang bergoyang kaki di pagi Isnin..

Ya. Alhamdulillah. Telah selamat sampai di Kuala Lumpur semalam. Lalu, memulakan kerja seperti biasa hari ini.

Pagi-pagi ni aku tak dak keje. Pasal kertas kerja yang aku hantar untuk USC tu dorang dah respon. Lalu, aku bergoyang-goyang kaki sahaja pagi ini. hehe

Berkenaan Bintulu..

Walaupun aku kelahiran Sarawak. Aku masih di'consider' orang Semenanjung. Pasal, bila lalu pemeriksaan imegresen aku masih memerlukan visa lawatan. Ceh, sia-sia je IC aku ada angka tengah lambang Sarawak.

Aku tengok kakak aku pun dah nak jadi macam orang Iban@Dayak. Pasal semua kawan baik die orang Iban. Kalau orang Iban sembang guna bahasa Iban depan dia pun, dia buleh nak menyampuk. Aku, sengih-sengih je la. Faham jugak la sikit-sikit. Tapi, tak boleh la nak lawan kakak aku.

Nemu orang Sabah, nya kelakar Sabah, mun nya nemu urang Serawak nya kelakar Serawak jak. Kamek pun sik dilalek nya agik .
(Jumpa orang Sabah, die cakap Sabah, kalau dia jumpa orang Sarawak, dia cakap Sarawak. Saya pun dah tak diheran nya lagi.)

Tapi, balik Sarawak ni (ye ke balik?) buat aku refresh 'vocab' Sarawak yang aku telah tinggalkan lebih 7 tahun.

Berkenaan pagi tadi..

Aku buat perangai mekngot aku lagi. Bawa motor dari Seremban ke KL. Untuk ke tempat keje. Tapi, itu bukan yang nak cerita kat sini. Lepas je tol Sungai Besi, jalan pun sesak la. Maka, aku pun dah tak berani nak pecut dah.

Tengah aku berjuang mengharungi kesesakan di situ, tetiba aku terdengar siren polis. Erm.. sapa pulak nak kejar pasal guna laluan kecemasan ni?

Aku pulun la nak jeling tengok apa penyebab siren berbunyi.. Gigih nak tau. Silap hari bulan kena langgar baru tau. Ralit sangat menjeling..

Rupanya VIP nak lalu..maka polis minta beri laluan..

Aku pun terfikir..ada Menteri lambat masuk office kot.. Hehe..

Tapi, bukan...

Aduhai...Nak tau sapa lalu masa tu.. Undang Luak Rombau.. Maso tongah sosak ni la ekau nak lalu. Orang lain kono poie kojo. Ekau pojabat ko kek Rombau la. Lalu la time orang tak sosak kalau nak pakai polis pun. Ming**ng... Buek malu den yo pasal den punya plat motor noghori punyo.

Saje je buat aku hangin pagi-pagi senin nih..adeh..

Eh, ada email dari Prof Rosnah masuk. Ok, chow. Sekian.

p/s: aku bawa tebaloi (kuih sagu) untuk kawan2. Tapi, pagi tadi kelam kabut..Tak sempat nak capai. Minggu depan la ek.

Tiada ulasan: