Khamis, 15 Oktober 2009

Kanser oral

Entri kedua untuk hari ini

Mode serius (sebab tengah kerja)..

Membelek-belek (audit sebenarnya) pangkalan data pusat kajian kanser oral (OCRCC).~dah namanya aku bdk Bioinformatik. Dok sini sah-sah la uruskan hal berkenaan data.

Mendapati begitu banyak kes kematian akibat kanser mulut ini apabila pesakit tidak datang untuk rawatan lanjut.

Jangan buat main-main dengan kanser ni. Aku mendapati bahawa kesedaran betapa pentingnya kesihatan gigi ini di Malaysia sangatlah rendah.

Ada kes ni. Datang buat kali pertama, dan tidak hadir pula untuk 3 sesi temu janji selama 6 bulan. Lalu datang pada bulan ke 7. Dilaporkan meninggal dunia pada bulan ke 8.

~Tetiba rasa nak buat master bawah pergigian masyarakat..hehe..

Boleh layari laman web ini [sila klik]~untuk mengetahui simptom segala..

Aku tak letak gambar dr lab sebab tak dek copyright. Tak blh selamba bergaya je bawa keluar..

Ptn ni pakai lipstick..euww
Aku tak pernah tampal gigi~mcm mana rasa nye eh..eh, mintak simpang la

Sekian...

Nota: taruk entri ni pasal nak remind mana-mana reader belog ni, jangan lupa periksa gigi setiap 6 bulan. (Aku pesan ni sebab aku pun check gigi gak. insaf start thn 2.xsangka lak rezeki ada kt sini~)

Tiada ulasan: