Rabu, 7 Oktober 2009

WARAS

Hari ini adalah hari untuk slot recall kata-kata org pada aku..

Kata mak..aku suka buat ikut kepala aku

kata abah pula..Kalau aku nak sesuatu ..aku akan desak sehingga aku dapat apa yang aku nak..So annoying and badly, it is so irritating, sometimes..

kata along..aku mmg degil.

Kata bos..aku ni memang kering hati gile.ego.keras hati.

Suka beberapa nasihat hari ini..

1: moga2 perasaanmu yg sedang membakar menjadi pemangkin membakarnya semangat perjuangan Islam..
alia : ya..terima kasih atas doa itu
1: ap nk dimarah2...
1: sabar...
alia : ye..sabar
alia : terima kasih utk perkataan itu
1: Allah mengganjari org yg sabar tanpa hitungan ganjaran..
1: smua ibadah blh dikira pahalanya..
1: kecuali puasa..
1: krn di dalamnya ad sabar..

nasihat 2:
2: nabi pon maafkan ummat
alia: tp, aku bukan nabi
2: so means that ko tak perlu maafkan org lain?
alia: bukan tak perlu
alia: perlu masa
2: dan kalu begitu kau juga tak perlu mintak maaf dr org lain
2: sbb ko perfect
-----------------------
2: sampai bila nak terasa hati?
2: sampai bila nak marah kat org lain?
---------------------
2: jgn sebab satu salah die
2: kite hukum die
2: bnyk lg benda baik lain yg kita boleh tgk

Oh, Allah. Terima kasih.Terima kasih, kawan-kawan, atas ayat-ayat yang betul pada masa yang betul.

Ok..back to the normal mode~menggagahkan menghadapi hari yang sukar esok..Hiyyak!!!

Tiada ulasan: