Sabtu, 16 Januari 2010

Apa aku nak buat hari ni?

Assalamualaikum, selamat pagi.

Hehe. Nak gelak dulu. Aku jarang update blog pagi Sabtu. Pasal aku selalu ada kat Seremban time ni. Dan mak pula pantang tengok aku ngadap mende alah ni. Satg aku bingit la telinga dengan 'nasihat' beliau.

Pagi ni, lepas Subuh, awal-awal lagi aku keluar rumah. Air pulak tak de nak dibuat mandi. Hehe. Lalu, dengan nekadnya aku meluru ke Setiawangsa untuk lead jalan ke budak-budak yang nak join kelas dakwah kat Saba Islamic Media.

Dan seterusnya, terus beredar setelah menemukan jalan yang benar buat mereka ini. Oh, pagi masih muda. Lantas aku mengambil keputusan memanjakan 'Nabilla' aku. Servis, tukar minyak itam, tukar lining break, boh minyak, kasi mandi-manda. Aku baru menyedari sesuatu. Basuh moto (aku ada motor je untuk dibasuh, kereta tiada) awal-awal pagi ni bagus. Pasal, tukang cuci itu, akan basuh dengan penuh kasih sayang dan teliti. Pasal dia sungguh bertenaga di pagi hari. Maka, tak ada la balik tu aku komen dalam hati tak puas hati.

Ya, kembali ke Vista Subang. Sembang-sembang dengan mak cik-tingkat14 dalam lif. Bertanyakan hal-ehwal air. Ok. Air dah ada, bolehlah meneruskan agenda tergendala.

Aku nak buat beberapa perkara rasanya hari ni sebelum pulang ke Seremban malam nanti.
-Aku rasa nak merayap PetroSains la ( ni pes time aku nak g nih)
-Follow up mende alah master, mastermind segala bagai.
-Oh, ya. Basuh baju. Hantar comforter ke dobi.

Ya, ,marilah memanfaatkan masa lapangmu. Yeah!

Hasil rayapan di Sunway Pyramid semalam. [dah tatau nak boh gambaq apa]


Tiba-tiba playlist mainkan lagu ni, Best gak. Layan la ye~

Tiada ulasan: