Selasa, 5 Januari 2010

ayat-ayat bagus untuk aku

Sehari dua ni aku dapat beberapa ayat yang bila aku dok diam-diam dan fikirkannya, boleh kasi aku inspirasi dan, dan apa eh..apa-apa la.

Antaranya,

Selalunya, apa yang kita paling tak suka selalu dapat. Betul tak? Kerana percaya lah apa yang tidak kita suka itu adalah sebenarnya kekurangan kita. Lalu, Tuhan mengurniakan apa yang tidak kita senangi itu sebagai pengajaran untuk kita menerima setiap kekurangan dengan rasa bersyukur.

Lagi...

Zaman belajar adalah masa terbaik untuk mendapat segala macam ilmu pengurusan, diri, kewangan, dan segala-galanya selain daripada yang terdapat dalam silibus akademik. Saat berhenti belajar secara formalnya adalah masa untuk buat duit!!

Lagi...

Beri la masa untuk diri sendiri (Give yourself time to grow). Buat apa yang disukai. Maksud di sini adalah jangan terburu-baru untuk mencapai impian...

Ayat-ayat di atas mungkin hanya berguna pada aku je, pasal aku je paham kenapa kata-kata itu dilontarkan. Jadi, aku menjadi malas nak taip panjang lebar. Aku paham sorang-sorang sudah..

Hehe. Jangan marah.

---------------------------------------------------------------------

Aku berkira-kira nak beli tah sambungan buku Lasykar Pelangi iaitu, Sang Pemimpi, Maryamah dan Edensor itu. Sementalah lagi, aku sudah tahu penyudah kisah si Ikal. Semua ini gara-gara telah diceritakan oleh Sarah semalam. Nak beli tak eh.

Tak pe, kurang-kurang aku dah tahu apa stok nak cari masa pesta buku mac nanti. Boleh dijadikan hadiah hari lahir sendiri. hehe. Aku dah plan beberapa sempena hadiah untuk sendiri.

Ops, jangan lupa pula. Jangan lupa hadiah untuk emak. Sebagai terima kasih, kerana melahirkan dan membesarkan ku sehingga hari ini.

Owh, yeah. Aku tau nak buat apa dan meletakkan beberapa pelan tindakan.

2010.

Matlamat: Sambung belajar-bisnes-pelaburan-simpanan tabung haji

Kereta-tahun depan.

Kawen-tahun depan punya depan, punya depan, punya depan..lagi depan...

Sekian.

Tiada ulasan: