Isnin, 4 Januari 2010

Kisah hari pertama

Assalamualaikum.

Kisah hari pertama kerja setelah sepuluh hari lepak di rumah. Perjalanan dari Bangi begitu memenatkan. Ditambah dengan hujan. Teori mengatakan jalan pasti sesak kerana sekolah baru dibuka semula ternyata meleset. Jalan lancar.

Semua orang pun dah masih dalam mood cuti. Masing-masing kelihatan malas. Aku cuba membuat sesuatu yang berkaitan dengan kerja sendiri. Kebosanan asyik bantu kerja orang lain.

Sungguh ingin menjadi diri sendiri. Tidak mahu menjadi seperti yang telah di'design' oleh masa-masa lalu.

Sangat ingin mahu melakukan hanya perkara yang disukai dan pasti matlamat jangka panjangnya. Sangat ingin melepaskan jawatan itu. Sudah puas paksa diri. Benci bila dimomokkan dengan " Ini taklifan,".

Ah, bosan. Jangan suruh aku buat perkara yang aku tak selesa untuk lakukan. Aku punya pilihan untuk menolak. Siapa kamu untuk mengarahkan peribadi ku dan perangai-perangai yang harus dipamer? Aku hanya yang biasa-biasa sahaja.

Aku mahu menyumbang dengan cara yang aku selesa dengannya. Dengan caraku. Bukan dengan pegang jawatan bagai. Bukan level aku dah tu. Berhenti untuk 'design' orang, ok.

Lagu " Tapi Bukan Aku" serasa seperti berkumandang seluruhnya.

Mode hari ini: Monday Blues.
---------------------------------------------------------------------------

I'm just love her voice=)

Tiada ulasan: