Selasa, 1 Disember 2009

tentang buku

Semalam aku weng seketika selepas waktu kerja. Memandangkan suasana tidak hujan, aku pun buat keputusan ke Jalan TAR cari buku. Konon-konon mahu cari buku untuk persediaan IETLS di Pustaka Mukmin.

Setelah tiada ketemu, aku sungguh kecewa setelah mengharungi belantara kesesakan. Lalu sebagai mengubati duka lara, aku telah TERBELI 3 ketul buku yang langsung tak ada dalam perancangan perbelanjaan bulan ini. Nampaknya beli buku persediaan tu terpaksa ditunda kepada bajet bulan depan le..


ketulan2 buku. [aku berani tayang rak y pertama je]

Aku pun tak tau kenapa aku terbeli buku ini. Ada kawan suggest baca buku ni setahun yang lalu, tapi, semalam baru rasa nak beli. Ateh sah gelakkan aku kalau tau ni. Buku ni bagus gak. Ada kartun2. Tapi, berjaya menjadi bed time story book semalam.

Asal nak beli buku Siti Aisyah, malangnya buku itu translate bahasa Indon..berasa sungguh kewanitaan selepas membeli buku2 ini.

Seketul lagi adalah buku baru tulisan Ramlee Awang Murshid, 9 Nyawa. Aku tak baca lagi maka aku tak boleh nak tulis sebarang ulasan kat sini.

Dah balik dari bershopingan itu lalu, kepala ku ligat memikirkan apa yang patut dimasak terhadap daging yang jiran tu bagi. Banyak sungguh. Sungguh asyik berfikir, sehingga aku hampir-hampir dilanggar kereta setelah melanggar lampu isyarat. Sesungguhnya, sila berhenti berangan atas motor selepas ini.

Aku sungguh insaf terhadap 2 perkara akhir-akhir ini.
-berenti berangan atas motor
-berenti balas sms atas motor. Mujur henpon baru susah nak taip, maka kebarangkalian taip atas motor itu sudah berkurangan.

Nampaknya sindrom kena minum enfagrow telah datang semula.


p/s: telah memasak dengan penuh kaseh-sayang untuk hosmet. Tapi, demi kerana mereka mengimpikan mahu menjadi programmer gemilang, ku menunggu mereka di rumah keseorangan sambil mengkritik drama Tari Tirana.


Tiada ulasan: