Sabtu, 20 Mac 2010

Saya suka cokolat.

Saya suka coklat.

Coklat selalu merangsang perasaan gembira dalam diri saya.

Tapi, saya tak pandai nak tulis penjelasan saintifik kenapa coklat buat manusia gembira. Saya memang lemah bab-bab penjelasan saintifik ni. Tapi, saya harus memperbaiki kekurangan ini segera.

Ok-ok. Keluar topik pula.

Saya suka coklat.

Saya suka 'dark chocolate'. Saya suka bila ia cair di mulut. Tambah kalau ada kekacang. Memang hebat perasaan seronok itu. Koko. Ciptaan Allah ini begitu hebat. Dengar-dengarnya 'dark chocolate' boleh jadi anti-kanser. Betul ke?

Tapi, kan. Walaupun, saya suka coklat, saya tak boleh hadiahkan kepada teman-teman lelaki saya (teman=rakan=kawan, kan?). Saya baru tahu yang hadiah sebegitu melambangkan perasaan, ehem2, kalau dihadiahkan kepada orang berlainan jantina. Saya kira, ini satu pengetahun baru yang boleh dikongsi di sini, memandangkan saya pun baru tahu. Haih, ntah apa-apa la. Kalau tak de makna tersirat, tak boleh ke?

Walaubagaimanapun, teman serumah saya yang lama, sukakan cokolat puteh. Jadi, saya belikan mereka coklat. Namun, coklat-coklat itu masih berada dalam peti ais, rumah ibu saya. Saya sudah ambil gambarnya, namun, saya tidak punya 'card reader' nak 'transfer' buat tatapan merka. Maklum la, lappy saya ni klasik sikit. Tak macam lappy anda-anda semua.

Saya baru tahu, coklat putih lebih mahal daripada coklat hitam. Ini suatu fakta yang saya baru tahu juga. Saya juga nak tahu, apa beza penyediaan coklat puteh dan hitam ni. Nanti, dah dapat jawaban dia, saya tulis la dalam entri akan datang. Harapnya, saya membaiki kemahiran penjelasan secara saintifik yang lemah ini.

Celup marshmallow dalam 'dark chocolate' pun menarik juga!

Saya berasa mental tak berapa stabil akhir-akhir ini. Jadi, cuba untuk memperbaiki diri.

Jangan lupa solat awal waktu!

Semoga hari ini lebih baik dari semalam.

Sekian. Wassalam..

Tiada ulasan: