Sabtu, 27 Mac 2010

Tolong jangan ambil!

Aku mula membelek-belek buku Sang Pemimpi~Andrea Hirata. Lantaran sedikit kecewa dengan sentuhan Bahlut. Maaf, aku terpaksa berterus terang di sini. Mungkin akibat 'high expectation'.

Ok. Berkenaan Sang Pemimpi. Tulisan santai. Humor dalam kesederhanaan. Atau, lebih tepat lagi...COOL. Serius, cool gila. Dan buat aku lebih teruja.. Pastinya, anak-anak Belitong ini punya kehidupan kanak-kanak yang indah.

"Walaupun gementar ketakutan, tetapi aku berlari sambil tersenyum penuh erti. Bajuku yang tidak berbutang berkibar-kibar seperti jubah Zorro. Aku berasa tampan, berasa seperti pahlawan. Dan yang terpenting dalam kepanikan itu, sempat kutarik pelajaran moral nombor tujuh; ternyata rahsia menarik perhatian seorang gadis adalah kita harus menjadi pelari yang pantas," (ms-12, sang pemimpi)

Koleksi tetrologi kini, hanya baru kumiliki 3 daripadanya. Ku cari-cari dalam bookcafe.com. Stoknya hanya tinggal 1 cuma. Owh, jangan lah ada orang lain ambik jugak....

Jangan lah ada orang ambil juga.....Tolong....

Tiada ulasan: